W niedawnych latach religia stała się częstym argumentem do sporów pomiędzy młodszymi oraz starszą generacją ludzi. Tak bywało już kiedyś, lecz aktualnie u podłoża tego zjawiska leżą inne powody. Uzależnione jest to z przychodzącą do Polski zagraniczną kulturą ateistyczną. Młodzież częstokroć nie odczuwa konieczności utrzymywania wierzeń swych przodków i rodziców podejmując ekspresowe oraz nieskomplikowane życie na bazie własnych analiz rówieśników z zachodu.

Interesującą mimo wszystko sprawą jest ciągle roztaczający się rynek dewocjonaliów. Coraz częściej zauważyć możemy powstające sklepy sprzedające wyroby z tematyki religijnej. W skład ich oferty wchodzą rozlicznego pokroju obrazy z wizerunkami osób biblijnych, figury aniołków czy świętych, a również dodatki użytkowane przy celebracji wydarzeń religijnych jak krzyże oraz różańce albo medaliki z portretem Matki Boskiej lub świętych.

W sprzedaży znajdziemy ponadto t-shirty z motywami religijnymi, jakie wywołują aktualnie popularność wśród młodzieży. Jak widać, artykuły religijne są kupowane nie tylko przez starsze kobiety, ale ponadto i przez młodzież, która spostrzega w motywach religijnych ciekawą alternatywę dla konwencjonalnych nadruków na odzieży, jak również szansę zamanifestowania swojego oddania do klasycznych wartości.

Podobnie jest także z aranżacją wnętrz (zobacz np. tutaj). Wiara została się dość powszechną tematyką wnętrzarską. Mnóstwo osób niewierzących posiada w mieszkaniu obrazy czy figury, które odnoszą do religii rzymskokatolickiej. Dzieje się tak dlatego, iż ozdoby takie są zwyczajnie ładne i docierają w gusta wielu ludzi. Stanowi to jednocześnie metoda przystosowania zagranicznych nurtów urządzania wnętrz do lokalnych realiów i tradycji, w której przeważnie było stanowisko na krzyż na ścianie i statuetkę Matki Boskiej.